Dit is onze strategie

2024 is een heel goed jaar geweest waarin we gericht hebben gewerkt aan de realisatie van de strategische doelstellingen. We zorgen ervoor dat de RvA toekomstbestendig is en relevant blijft.

Dit is wat we doen en waar we voor staan

Bij de RvA handelen we bewust vanuit onze missie en visie. Met collega’s, het MT en bestuur zijn de missie, visie en het strategisch plan regelmatig onderwerp van gesprek. Met nieuwe collega’s wordt expliciet stilgestaan bij de betekenisgeving van het werk van de RvA voor de maatschappij en in het economische handelsverkeer.

Onze missie en visie

‘Burgers en bedrijven willen kunnen vertrouwen op de kwaliteit van producten en diensten. Met accreditatie verrijken wij dat vertrouwen.

Dagelijks beoordelen wij de competente, consistente en onpartijdige bedrijfsuitoefening van bedrijven en instellingen. Deze bedrijven en instellingen testen, inspecteren en certificeren. Zij hebben een cruciale rol in de kwaliteit van producten en diensten. Wij doen ons werk op een deskundige, transparante en onbevooroordeelde wijze.

Met een accreditatieverklaring bevestigen wij ons vertrouwen. Dit draagt bij aan een duurzame en goed functionerende internationale samenleving met open handelsverkeer en ruimte voor innovatie’.

Collega's lopen met een kop koffie

Strategie

Bij de RvA houden we vast aan onze organisatiestrategie. De hoofdpunten zijn:

  • We willen relevant en toekomstbestendig zijn door markt- en klantgerichter te werken en met nieuwe waarde proposities. We willen klanten helpen te leren, we werken aan een betere dienstverlening en kortere doorlooptijden.
  • Daarvoor hebben wij competente mensen en Krachtige Teams nodig. Daar investeren we in.
  • Communicatie is heel belangrijk. Het opent deuren naar (nieuwe) netwerken en vergroot de bekendheid met accreditatie.
  • We zijn ons bewust van het belang van informatieveiligheid in het kader van de belangen van onze klanten en onze reputatie.
  • We werken samen met publieke toezichthouders en beleidsdepartementen, met als doel een sterk toezichtstelsel en de versterking van de kwaliteitsinfrastructuur.

‘Met accreditatie verrijken wij ieders vertrouwen in de kwaliteit van producten en diensten’

Interessante artikelen